نمایش نوار ابزار

کارگران و کارفرمایان سرشان بی‌کلاه ماند

.#یادداشت

#کارگران و #کارفرمایان سرشان بی‌کلاه ماند

نمایندگان تشکل‌های کارگری اخیرا در میزگردی با حضور بنده از مشکلات حوزه کارگری و دغدغه همکاران شان گفتند.

کارگران واحدهای صنفی، تولیدی، ساختمانی و نیروهای حجمی و خدماتی با توجه به افزایش روز افرون نرخ تورم با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند، کارگرانی که با حداقل حقوق، روزگار می‌گذراندند بعضا همین حداقل‌ها را هم ندارند و دریافتی آنان ماه‌ها به تاخیر می‌افتد.

از سویی کارفرمایان که نبض تپنده رونق تولید هستند با مشکلات تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش و معوقات بانکی مواجه‌اند و به علت عدم حمایت موثر از سوی مسئولین، ناچار اقدام به تعدیل نیرو می‌نمایند.

گران شدن مصالح ساختمانی نیز سبب کاهش رونق ساخت و سازها شده و کارگران ساختمانی که تا پیش از این هیچ گونه امنیت شغلی نداشته‌اند، دیگر شغلی ندارند.

برخی تصمیمات خلق‌الساعه مجلس و دولت نیز بر بی‌ثباتی شغلی و حتی خانواده برخی از کارگران واحدها افزوده است، اگر توجه جدی و اقدام فوری نسبت به ثبات شغلی و تحکیم خانواده قشر کارگران ننماییم در آینده‌ای نچندان دور با بحران‌های اجتماعی متعددی رو به رو خواهیم شد.

اما آنچه که بیش از همه سبب نارضایتی و گله مندی قشر زحمتکش کارگران شده است، نه مسائل معیشتی که نگاه ابزاری به این قشر غیور گردیده به نحوی که#کرامت_انسانی و عزت آنان را خدشه دار نموده، حال آنکه کارگران ابزار دست مقاصد شخصی سیاسیون نیستند، اگر چرخ دهنده‌های صنعت، مشقت کار کشاورزی و ساختمانی و گرمای آفتاب تابستان سرمای زمستان اندام آنان را نحیف و ضعیف کرده است استفاده ابزاری از آنان توسط سیاسیون خوش خط و خال روح آنان را خدشه دار نموده است.

در نهایت اینکه این قشر زحمتش بر این باور است در گذار سال‌ها سرش بی‌کلاه مانده است.

علی بابایی کارنامی

#علی_بابایی_کارنامی
#ساری#مازندران
#مازندران_تنهاست
#کارگر_ایرانی
#کارگر
#کارخانه#خانه_کارگر
#تشکلات_کارگری
#تولید#رونق
#بیکاری#اشتغال
#مدیریت#ایرانی
#ایران
#شهر_میاندرود
#شهر_ساری
#ساری_ایران
#ایران_ساری
#استان_مازندران
#مازندران_ساری
#مازنی
#عدالت

مطالب مشابه
دیدگاه ها