نمایش نوار ابزار

دکتر بابایی کارنامی: درمان و رفاه دو ضرورت مهم برای کارگران و بازنشستگان است

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

درمان و رفاه دو ضرورت مهم برای کارگران و بازنشستگان است/ بانک رفاه حق کارگران و بازنشستگان است/ مخالف جدی واگذاری بانک رفاه به بخش خصوصی هستیم

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: درمان و رفاه دو ضرورت مهم برای کارگران و بازنشستگان است که باید صدای آنان در این بخش شنیده و به آن‌ جامه عمل پوشانده شود.

درمان و رفاه دو ضرورت مهم برای کارگران و بازنشستگان است/ بانک رفاه حق کارگران و بازنشستگان است/ مخالف جدی واگذاری بانک رفاه به بخش خصوصی هستیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بابایی کارنامی در دومین روز از یازدهمین گردهمایی و اردوی آموزشی کانون های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران در مشهد مقدس اظهار کرد: در جا زدن و مثل دیروز فکر و زندگی کردن معنا ندارد و دور هم آمدیم تا برای فردایی بهتر برنامه ریزی کنیم و در این بخش تلاش خواهیم کرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: در صحن علنی مجلس با لباس کارگری می روم تا یادشان باشد در مجلس یکی هست که به جامعه کارگری تقلب بدهد و تلاش می کنیم تا همه نمایندگان مطالبه گری کارگران را داشته باشند.

بابایی کارنامی افزود: کارگران‌ گروه هدف مناسب با جمعیت بالای جامعه در انتخابات هستند و اثربخشی زیادی دارند که باید دیده شوند.

وی یادآور شد: کارگران و تشکل ها در بخش سخت افزاری و نرم افزاری دارای رشد بوده‌اند و از نظر کمی درجه خوبی دارند و در بخش کیفی هنوز جای بحث دارد و باید ببینیم در حوزه‌های تصمیم‌گیری چقدر اثرگذار بوده‌اند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: باید قدر داشته‌های خود را بدانیم که ظرفیت بزرگی است و باید برنامه ریزی کرده و اولویت بندی مطالبات را در برنامه های مان داشته باشیم.

بابایی کارنامی با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان آن را از ضرورت های مهم دانست که باید مورد توجه باشد چرا که حقوق ۴ تا ۵ میلیون جوابگوی کارگران‌ نیست.

وی افزود: بی تدبیری تیم اقتصادی دولت ها نتوانست تورم را ثابت نگه دارد که تورم از جیب مزدبگیران پرداخت می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه سبد هزینه درمان بازنشستگان بالا است، خاطر نشان کرد: قیمت دارو پزشک، زیر میزی ها، بیمارستان خصوصی و کادر درمان مستقیم و غیر مستقیم و تنوع بیمار ها نیازمند پول است که در مرحله اول باید توسط دولت‌ها پرداخت شود چرا که اصلی از قانون اساسی تاکید دارد که آموزش و درمان باید برای ملت ایران رایگان باشد، اما اینطور نیست.

بابایی کارنامی افزود: رفاه کارگران و بازنشستگان مهم است که ۱۲۰ شاخص رفاه داریم و باید سرمایه‌گذاری شود که در کشور دردهای فراوان در این بخش داریم که یا اصلا شروع نمی کنیم یا دیر شروع می کنیم که هر دوحالت بد است.

وی بیان داشت: افزایش شاخص رفاه باید مورد توجه باشد و باید از دولت‌ها مطالبه کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث متناسب سازی و همسان سازی همچنان پیگیر حقوق بازنشستگان هستیم و همچنین درصدد هستیم تا ۲۵ درصد همسان سازی لحاظ و مطالبات گذشته دسته بندی و پرداخت شود و نمی توانیم صبر کنیم که منابع و پول نداریم.

بابایی کارنامی افزود: توافق خوبی در ساختار بیمه تکمیلی بازنشستگان افتاده است که خوب است و باید تلاش بیشتری انجام شود.

وی یادآور شد: در بودجه ۱۴۰۱ امسال با دو تصمیم سخت مواجه ایم که بودجه ۱۴۰۲ اولین تصمیم است که به مجلس ارائه شده و تصمیم‌گیری می شود و دیگری برنامه هفتم است که حکم اساسی باید بگیریم که محور کار برای ۵ سال آینده است و تصمیم گیری های ما در مجلس براساس برنامه هفتم است و نمایندگان باید در این بخش کمک کنند.

این‌نماینده مجلس اظهار کرد: حتی یک نفر قطع نخاع ناشی از کار برای ما در کشور ظلم است و باید دولت این‌مسئله را ببیند و باید برای این موضوع تصمیم گیری شود و باید دولت و مجلس تصمیم بگیرند و ما نیاز به رای مثبت تمام کارگران داریم.

بابایی کارنامی افزود: بان رفاه براساس تصمیم‌مجالس قبلی و سران قوا تصمیم گیری شده و باید بخشی واگذار شود، بان رفاه حق ماست و ما‌مخالف جدی واگذاری بانک رفاه به بخش خصوصی هستیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: بانک رفاه باید بماند و ما باید سهامدار بانک های دیگر شویم و دارای ۴ میلیون جمعیت بازنشسته هستیم و با جامعه کارگری ۶۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهیم و با یک بانک مشکلاتمان حل نمی شود.

بابایی کارنامی افزود: به پرچمی که در کنار شما در دست گرفته ایم افتخار می کنیم و آن را برافراشته نگه می داریم و معتقدیم که جریان های سیاسی مدعی آنطور که باید به جامعه کارگری کمک نکردند و باید زیر پرچم گفت مان رهبری باشیم که گفت مان کارگران و مستضعفان و عدالت طلبی است و گفتمان حق است.

انتهای پیام/

دیدگاه ها