نمایش نوار ابزار

افتتاح تالار مرکزی ساری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر بابایی کارنامی

مجتمع فرهنگی و هنری مرکز مازندران با عنوان تالار مرکزی ساری پس از سال‌ها انتظار اهالی فرهنگ و هنر این استان و به ویژه شهرستان ساری، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار مازندران، نمایندگان مرکز استان در مجلس و برخی مدیران ملی و استان گشایش یافت. ‎

تالار مرکزی ساری به عنوان بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری شمال کشور صبح امروز –جمعه- با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه، استاندار مازندران، نمایندگان مرکز استان در مجلس و جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ استان به بهره‌برداری رسید.

تکمیل این مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری که با عزم جدی دولت سیزدهم به مرحله بهره‌برداری رسیده یکی از مطالبات جدی اهالی فرهنگ و هنر مازندران طی سال‌های اخیر بود که با نگاه ویژه دولت طی یک سال اخیر به سرانجام رسید.

این مجتمع در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۳۰۰ متر و با زیربنای ۱۲ هزار و ۳۸۰ متر مربع ساخته شده و یکی‌ از مجهزترین مجموعه‌های فرهنگی و هنری کشور محسوب می‌شود. تالار مرکزی ساری دارای سه سالن با مجموع ظرفیت ۹۴۶ نفر شامل سالن نمایش با ظرفیت ۶۰۱ نفر، سالن سینما با ۱۸۷ صندلی و سالن موسیقی با ۱۵۸ صندلی است که با تجهیزات به روز و حرفه‌ای اجرا به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری مازندران افزوده شد.

برای تکمیل این مجتمع که ساخت آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شد، در یک سال گذشته و از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

بیمه خبرنگاران در دستور کار دولت قرار گیرد/ قدرانی از قرارداد تامین کاغذ آموزش و پرورش از مازندران

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه خواستار توجه ویژه دولت به وضع بیمه خبرنگاران فعال در رسانه‌های بر خط شد و گفت: فعالان این عرصه با توجه به گسترش فضای مجازی انتظار است در برنامه کاری دولت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از تالار مرکزی ساری اظهار کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو بار در یک سال اخیر به ساری سفر کرده است و نشان می‌دهد که دغدغه جدی برای توسعه فعالیت فرهنگی دارد.

وی گفت: افتتاح این تالار هدیه نظام اسلامی به مردم است، ساری در طول تاریخ چهره‌های شاخص فرهنگی داشته و باید از این ظرفیت برای معرفی مفاخر فرهنگی و توسعه فعالیت فرهنگی انجام شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: اقدامات انجام شده در این دولت برای بهره‌برداری از این تالار در مدت‌کوتاه یک طرف و اقدامات دولت‌های قبل هم طرف دیگر که تلاش این دولت قابل تقدیر است.

بابایی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت آیت‌الله رئیسی در کمک به کارخانه چوب و کاغذ استان برای استفاده از کاغذ تولیدی این مجموعه برای کتاب درسی، ادامه داد: آقای رئیسی همه کارهای نکرده دولت قبل در این زمینه را  انجام داده است.

وی در ادامه خواستار برنامه‌ریزی برای تکمیل کتابخانه مرکزی ساری شد و افزود: انتظار داریم با اقدام جهادی این دولت این پروژه هم به ثمر برسد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه خواستار توجه ویژه دولت به وضع بیمه خبرنگاران فعال در رسانه‌های برخط شد و تاکید کرد: فعالان این عرصه با توجه به گسترش فضای مجازی انتظار است در برنامه کاری دولت قرار گیرد.

 

روابط عمومی دفتر ارتباط مردمی دکتر بابایی کارنامی

منبع گزارش و عکس: فارس و خزرنما

دیدگاه ها